wtorek, 9 kwietnia 2013

Zakładamy profil kierowcy (PKK)

Nadszedł ten dzień w którym udałam się do starostwa z wszystkimi papierami, aby założyć Profil kierowcy - w sumie to było to w dniu wczorajszym - 8 kwietnia 2013r.

P.S Ostatnie 5 cyferek zamazałam.

Profil kierowcy jest zakładany od momentu wejścia w życie nowej ustawy - która w sumie nam utrudnia życia. W każdym bądź razie po dniu 19 stycznia br. jest on wymagany.

Jeśli decydujemy się "startować" po prawko zawodowe od przysłowiowego zera :) a raczej od kat B.
To warto prosić lekarzy, aby dawali zdolność na obie kategorie (C, C+E) od razu. Unikniemy w ten sposób nie potrzebnych kosztów.

Aby móc założyć takowy profil:
- musimy udać się na zbadanie poziomu glukozy we krwi (ok.9zł)
- do lekarza medycyny pracy w celu wypisania zaświadczenie i orzeczenie (warto poprosić o dwa zapłacimy raz a nie dwa razy - choć jedno jest potrzebne do kwalifikacji) (ok. 70zł)
(niektórzy z lekarzy mogą poprosić o zaświadczenie od okulisty - 60zł, laryngologa -60zł)


- badania psychologiczne ( tak samo jak w przypadku zaświadczeń od lekarza najlepiej od razu poprosić o dwa) (135zł)


Razem 334zł  + zdjęcie legitymacyjne (16zł)

Z tymi wszystkimi "karteluszkami" udałam się do starostwa :) i jestem dumną posiadaczką PKK.
Niech mi ktoś powie, że prawo jazdy zawodowe jest tanie ;) 

No ale mogę powiedzieć oficjalnie - moja przygoda właśnie się zaczyna :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz